duminică, 5 iunie 2011

*Cu mirii la Budă

Sambata, 4 Iunie, a.c., Emil Boc & co. (de la consoarta) trebuiau sa ii nenoroceasca – dandu-le, ca si noua, senzatia ca ii fericeste - pe tinerii Marius si Mirela. 

Tinerii au luat insa plasa. Nu ca n-ar fi meritat… El a luat-o-n Buza iar ea a luat-o-n Mitra. 

Speriat ca a aflat presa si ca il va lua la intrebari cum isi permite sa foloseasca in scopuri personale Palatul Snagov, autoturismele guvernamentale si alte sume de bani mai putin la vedere din taierile de pensii salarii s.a., le-a spus ca e nevoit sa ii paseze familiei Budă. 

Povestea asta mi-a adus aminte de una mai veche, la fel de alegorica. 

Cica, in tren, intr-un compartiment, se aflau un bursuc si-un iepure. Iepurele tremura de nu nimereai sa il impusti. 
- Ce-ai ba de tremuri asa? Il intreaba bursucul. 
- N-am. N-am bilet si vine controlul. 
- Auzi, ba? Daca te porti frumos, te scap eu. 
- Vai! Am sa te las sa fii, toata viata, seful meu. 

Ok. 
Cand apare controlorul, bursucul il ia c-o mana pe iepure, de urechi, si-l scoate pe geam iar cu cealalta scoate biletul personal si il intinde controlorului.
Acesta, cu ton politicos dar ferm, vrand sa vada de ce tine bursucul mana scoasa pe geam, ii spune: 
- Va rog, cu mana cealalta.
- Cu cel mai firesc aer din lume, bursucul isi retrage mana – goala – de pe fereastra, apuca biletul din mana in care il tinea deja si il intinde controlorului.
- Poftiti! 

 Morala acestei povestiri e de natura sa opreasca orice alt comentariu: "Te tine si seful in brate atat cat poate". 


Oare ce m-a facut sa ma duc cu gandul la aceasta poveste? Asemanari? Ce asemanari? Ia sa vedem!:

- Bursucul… Bocciu… Cam seamana… Se potriveste…

- Iepurele… Buzila Urechila. 

- Controlul? Presa. Mai este vreo-ndoiala? 

- …Si Buda? Dincolo de geam, de usa… Nu stiti? Ia ziceti: cand va doare burta - ca-i sparc sau bas – nu ziceti ca iesiti afara? Buda e Budă, ce dracu'.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu